11 Kasım 2012 Pazar

38 den sonra

dün gece kocişko oğluşkoyla koyun koyuna..bense 5 dk da bir gelen kısa sancılarımla nette 101 oynarken, bir taraftan açtığım çizelgeye sancı dk larını not ediyor bir taraftan odanın kapısına tedirgince bakıyordum "acaba onları uyandırsam mı"....Hayır Kuzey de böyle olmadı daha beklemeliyim...Evet bu sefer farklı belki de ihmal etmemeliyim derken..Nihayetinde "sabah ola hayrola"ya bağlayarak yattım .


sabaha karşı rüyamda sancılanırken" şimdi hastaneye gitmek gerek" telaşında bir başka boyutta olduğumun farkında olarak dolanırken uyanıverdim. saate 05:45 karnımdaki sancıyı hala hissettiğimi sandım ama gerçek bir sancının ortasında buldum kendimi. Geçti. Uyudum. Oğlumun gevezeliklerine uyanıpta yatağımda inatla 1-2 saat daha geçirebilmem tamamen kemiklerimin ya da eklem yerlerimin ağrısındandı..8:30 gibi kallktım oğluşumla sevgi dolu sarmaşdolaşlarımızla salonda uzandık. Neden sonra kalktığımda çamaşırımda ısaklık hissettim.kontrol ettiğimde avuç içi kadar ıslatmıştım, acaba idrar mı kaçırıyorum yoksa amniyon sıvısı mı sızıyor diye endişelendim doğal olarak.Koçişimi de endişelendirdim -  e bu Allahın emri.-

ÇAmaşır değiştirip bekledim 2-3 saat sonra yeniden oldu.değiştirp tekrar ıslanmam 2-3 saat sonra 3. kez tekrarlayınca Dr. Bahar Mert i aradım."hastaneye gidiyorsun Mualla.Ebe seni muayene edecek, test yapacak ve sancını kontrol edecek sonrasında görüşürüz dedi.saat 15:00. Hemen hazırlandık; oğluşumuzu doyurduk onun için bir çanta hazırladık, kocişko traş oldu belki bir daha fırsatı olmayacatı uzun birsüre, yıkanmış çamaşırlar asıldı, ortalık derlendi, bir şeyler yememek için direnirken bir şeyler yemeye kararlı kocaya yenilindi ve küçük bir tabak pilav yoğurt olmak üzere atıştırıldı...hastane çantası da arabanın bagajındaki yerini buünnden aldığı gibi Reyap'a varıldı. Ebeler hemen turnusol kağıdı içeren pedi takmamı istediler akabinde 15-20 dk NST ye bağlandım. ara ara sancılarım geldiği oldu bu esnada.

kocacım bana ekranda gördüğü değerleri arada iletti "oo sancı 50 oluyor oo kalkp atışı yükseldi.."gibi.

NST sonrası iki ebe eldivenlerle geldiler:)turnusol kagıdında ıslanma olmadığı için testi değerlendiremediler, NST grafiği de çok anlamlı değildi bir kez sağlam sancı çekmiş olmam bir şey ifade etmiyordu. Çatı muaynesi yaptılar 2-3 cm açıklık vardı ama kese yırtılmmaıştı henüz bombesini muhafaza ediyordu. Çok fazla akıntım olduğunu ıslanmanın da bundan dolayı olabileceğini anlattılar.turnusol kağıdını bir süre daha kalmasında fayda vardı ne deolsa muayne sonrası akıntı gene olacaktı.

Dr hanımı aradık bu açıklık ve sancı değerleri ile doğumun başladığını söyleyemeyiz. Muhtemelen hazırlık yapıyor beden. sancılar periyodik ve sık olduğunda gelmelisiniz dedile ve gönderdiler:))

ikinci doğumunu yapacak bana bir hakaretti bu amaaaaa:DDD

şaka bir yana her gebelik nasıl farklıysa her doğum hikayesi de öyle...Bakalım kızım bana daha neler yaşatacak:D

Eve geldiğimde turnusolun ne renk olması gerektiğini araştırdımve amnıyon sıvısının bazik karakterinin bu kağıdı mavileştirmesi gerektiğini öğrendim.amniyon bazikmiş bunu öğrenmiş ya da öyle olması gerektiğini düşünsem de bölelikle emin olmuş oldum.

kağıdı kontrol ettiğimde rengini değişmemesinden gelen suyun keseden olmadığını anlamış oldum. Bir kaç damla kan ise muayeneden dolayı olmalıydı ki daha sonra gelmedi.

oğlumun hastane odasındaki yüksek rahatdurmazlık performansından sonra böyle bir durumda onu yanımızda sürüklememiz gerektiğini tecrübe ettik.

evden çıkmadan önce annemi aradığımda kendi doğum hikayesine çok benzettiğinden bu akşam kesin doğuracağını sanan benin gözyaşlarını koçişko sildi. Eğer ağlamak onun için de kolay olsaydı ağlardı eminim.canım kocacım <3

Annem telefondan sonra pür telaş, babam da hala nasıl duruyorsun gitsene Çorluya diye gazı verirken daha da telaşlı tabi. Muayne çıkışı aradım ki atlayıp gelmesin. yarın öğlen gelecek.

Ben bu satırları yazarken hala ara ara sancı çekiyorum...yarın akşama 4 kişilik bir aile olabiliriz gibi geliyor.

uzun zamandır yürüyemiyorum, daha doğrusu oturduğum yerden kalkınca ekleminden kaymış bacağımı normal formuna sokmam zaman alıyor 3 adımda -ki adım denebilirse çarpık hareketlere -yürüme eylemine başlıyorum. Bir sancı geldiki sormayın en z 45-50 sn sürdü ve belimde bir noktada yoğunlaşıp beni mahvetti yaklaşık 2 saat önceydi. eminim 100 e vurdu şiddeti.

kaç kg oldum olduk bebeğim?bilemiyorum. sanırım  1 kasımdı 3400 dün ben de 75 dim.

bu arada abicik çok haylaz ama çok şeker. geçen ay elini elektrikli ısıtıcıya yapıştırdığı içi anında çektiği halde iki parmağı 2-3 mm lik çiziklerle yandı çok ağladı, su tuttuk elletmedi suyla oynattık . buz verdik tutmadı vs derken unuttu ama o iki parmak hafiften su topladı, ısırarak patlatı onları..derkeen dün aksam üst dişleri alt dudağına geçti iki dişlik bir kanama oldu dudakta. kendini birden yere vuruşlarından biriydi ama bu sefer kafa salınmasını kontrol edemedi.bu gün bişeysi yok. Arada bir babikonun onunla koyun koyuna yattığı saatlerde onun yataktan düşmesini engellleyememesi dışında  :S

yazacak çok şey birikti be MELİSİM.ama annen sancı çekiyor...Hayırlısı ile seni kucağına alıp yakında bitecek olan kutu gibi evine yerleşmek  ve dünyalar tatlısı abin ve dünyanın en iyi babası ve kocası adamla Babanla ,sürdüümüz ve süreceğimiz hayat için şükrediyorum.


Allaha emanet olun...!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder